Godt fra start med nyt corporate website

1: Produktet kommer først

Præsentér dine B2B-produkter og -serviceydelser allerede på forsiden af websitet. Din firmaprofil, vision, mission og værdier er også vigtige, men kommer i anden række. Når der søges efter dine produkter og serviceydelser, er du kun én af mange, der konkurrerer om opmærksomheden. Din forside har derfor kun få sekunder af læserens opmærksomhed. Alle undersøgelser viser, at forbavsende få af de besøgende kommer længere end til forsiden.

Derfor:

Gør websitet sælgende.

Præsentér dine produkter/ydelser allerede på forsiden.

Læg firmapræsentationen i baggrunden.

Guide kunderne rundt i hele butikken og præsentér dem hele tiden for dit sortiment.

Kæd online og offline aktivitetersammen.

2: Skab overblik med gennemtænkt navigation

Er dit website som at finde rundt i Paris uden GPS?
Dine B2B-kunder er travle forretningsfolk, der skal hurtigt frem til de produkter og serviceydelser, du tilbyder. Derfor skal dit website være lige brugervenligt for førstegangsbesøgende og for dem, som kommer igen med jævne mellemrum – for evt. at handle online.
På B2B-markedet skal dit website afspejle den rationelt tænkende virksomhed, som er en forretningsmæssig attraktiv samarbejdspartner.

Derfor:

Lav grundig research på hvordan dine kunder søger efter viden og produkter.

Brug brødkrummesti, så læseren ikke farer vild.

Gør det let at kontakte relevante medarbejdere ved spørgsmål.

Brug gennemgående logiske menuer, som reducerer antal klik.

3: Definer målgruppen

Dit website er et globalt medie, og måske skal det sælge dine produkter i flere lande. Derfor er det fristende at tale til hele verden, når budskabet skal formuleres. Men når markedsføringsbudgettet skal udnyttes optimalt, er det nødvendigt nøje at definere de målgrupper hos dine B2B-kunder, som er beslutningstagere eller kan påvirke beslutningstagerne.

Derfor:

Definér dine målgrupper.

Definér brancher og virksomhedstype.

Definér beslutningstager

Formulér og præsentér budskaberne på et uddannelsesmæssigt/teknisk niveau, der svarer til målgruppen.

4: Prioriter godt design

Det er ikke kun lyden, der sælger B&O. Design er et vigtigt element, når man vil skille sig ud og blive husket som et succesbrand. Det gode design er det enkle iøjnefaldende udtryk, der afspejler den måde, du gerne vil have at omverdenen skal opfatte din virksomhed.
Det gode design skal præge hele websitet og understøtte funktioner, ledetråde og produkter.

Derfor:

Prioritér gennemtænkt design når du skaber dit nye website.

Brug en simpel manual og vær kompromisløs.

Sigt mod det, du ønsker at være, og motivér både kunder og medarbejdere.

Bliv set, genkendt og husket med design.

5: Vælg et brugervenligt CMS

Du behøver ikke at opfinde den dybe tallerken når virksomheden skal have nyt website.
Det kan godt betale sig at vælge et gennemafprøvet CMS (Content Management System) som fx WordPress eller Umbraco. Det gør det muligt selv at opdatere og vedligeholde websitet på basis af almindeligt kendskab til IT.

Derfor:

Start med et gennemprøvet CMS, og få mulighed for at udvide websitet og tilkoble flere funktioner i takt med din virksomheds behov.

Vælg en CMS-løsning, og gør det let for dine medarbejdere eller din web-leverandør at opdatere og vedligeholde dit website.

Bruger du WordPress eller Umbraco har du mulighed for at tage udgangspunkt i en template, som kan tilpasses dine behov.

6: Den gode designproces

Det gode B2B-website er resultatet af en proces, hvor du i samarbejde med web-leverandøren formulerer alle de svar, kunderne har brug for at finde på websitet. Ofte resulterer processen i selvransagelse og nytænkning, så virksomhedens vision, mission og værdier bliver strammet op og synliggjort.
Det betyder desuden, at virksomhedens kompetencer skal kunne stå “bøjet i neon”, så de er lige så skarpe, som websitets design.

Derfor:

Vælg en leverandør med kompetencer inden for både markedsføring og webdesign.

Rendyrk og visualisér virksomhedens kompetencer.

Synliggør dine visioner, virksomhedens mission og værdier på en troværdig og overskuelig måde.

7: Søgeordsoptimering (SEO)

Et website uden søgeordsoptimering er som et maleri, der hænger med bagsiden udad…
Man kan købe sig til øget synlighed på søgemaskinerne, men ved at starte med en korrekt optimering af websitet, kan du med simple tricks komme langt. Hvis du selv har gjort forarbejdet, er det lettere for en specialist efterfølgende at finetune søgeordsoptimeringen (SEO).

Derfor:

Find de enkelte siders vigtigste nøgleord.

Inddel websitet, så de enkelte sider kan navngives efternøgleordet.

Gennemgå teksterne på websitet og sørg for, at sidernes vigtigste søgeord optræder både i overskrifter, underoverskrifter samt brødtekst.

Læg beskrivelser ind på alle billeder, hvori de vigtigste søgeord indgår.

Skal vi tage en snak
om din markedsføring?

Jeg er altid klar til en uforpligtende snak om, hvilken markedsføringsindsats
der understøtter din forretning og skaber synlighed og resultater.

Ring på 66 11 08 48 eller Send en mail